Fri fragt ved køb over 299,-
Hurtig levering på kun 1-3 dage
Ordrer inden kl. 21 sendes samme dag
Altid 30 dages fuld returret
E-mærket webshop
Fragt fra kun 19,-
5 stjerner på Trustpilot
Ring til kundeservice: 77411111

Handelsbetingelser

Indledning

Plysdyr.dk ejes og drives af Nordiske Webshops ApS

CVR-nr. 43156764 (herefter kaldet Plysdyr.dk)

Sct. Jørgens Park 151, ST. TH.

4700 Næstved

Danmark

0045 7741 1111

[email protected]

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på Plysdyr.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

§1 Bestilling og betaling

Plysdyr.dk er åben 24 timer i døgnet.  Det kan dog ske, at Plysdyr.dk er lukket grundet vedligeholdelse. Køb kan kun foretages, når webshoppen er åben og tilgængelig.

For at handle på Plysdyr.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort eller Mobilepay, som vi accepterer. Hvis du ikke er fyldt 18 år, kan du alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller på anden vis har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “Kurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af “Kurven”, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på Plysdyr.dk er inklusiv moms, og eventuelle andre afgifter.

Når du er klar til at bestille, klikker du på “Kasse”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i “Kurven” helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til Plysdyr.dk.

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Vi bestræber os på at levere din ordre hurtigst muligt. I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Vi gør opmærksom på at Plysdyr.dk ikke sælger varer med henblik på videresalg.

Betaling

Vi modtager VISA, MasterCard, Anyday, MobilePay, Google Pay og Apple Pay.

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Forsendelser til udlandet

Vi sender for nuværende ikke pakker til udlandet.

§2 Leveringstid

Hos Plysdyr.dk bestræber vi os på en hurtig levering på kun 1-3 dage.

Alle ordrer bestilt inden kl. 21:00 pakkes og indleveres til fragtfirmaet som regel samme dag. Ordrer bestilt efter kl. 21:00 pakkes og indleveres førstkommende dag.

Vi sender pakker med DAO, PostNord og GLS. For at gøre det så fleksibelt for dig som muligt, kan du vælge mellem flere forskellige forsendelsesmetoder:

DAO

Levering til DAO pakkeshop – 39 kr. (Fri fragt ved køb over 299 kr.)

PostNord

Levering til PostNord Pakkeshop/pakkebox – 39 kr. (Fri fragt ved køb over 299 kr.)

Levering til privatadresse – 49 kr.

GLS

Levering til GLS pakkeshop – 39 kr. (Fri fragt ved køb over kr. 299 kr.)

Levering til privatadresse – 49 kr. GLS leverer til pakkeshops alle hverdage samt lørdag (til de pakkeshops der holder åbent lørdag).

GLS leverer til privatadresser alle hverdage.

Sporing

Når din pakke er afsendt fra Plysdyr.dk vil du modtage en mail og sms med link til din pakkes sporingsnummer, så du kan følge din pakke.

Vi er lagerførende i alle de varer du finder på vores hjemmeside. Det kan forekomme, at enkelte varer pga. lagerfejl er udsolgt og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig.

§3 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. 

§4 30 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet har du normalt 14 dages fortrydelsesret, men hos Plysdyr.dk har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

For at bevare fortrydelsesretten må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du tydeligt give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte vores fortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Denne er også vedlagt, når du modtager ordren fra Plysdyr.dk. Du kan sende en e-mail til [email protected]

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis ikke du henter pakken og den bliver sendt retur til os, så vil du blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. Ved fortrydelse vil disse blive modregnet i det beløb du ellers skulle have retur.

Er en pakke, uden at det skyldes Plysdyr.dk egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har hentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Plysdyr.dk berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk! Du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

§5 Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Nordiske Webshops ApS

Sct. Jørgens Park 151, ST. TH.

DK-4700 Næstved

Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. Track & Trace nummer.

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Du kan under Returnering købe en returlabel.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

§6 Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter modtagelsen. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på +45 7741 1111. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Nordiske Webshops ApS

Sct. Jørgens Park 151, ST. TH.

DK-4700 Næstved

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. Track & Trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en E-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos E-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere på E-mærket – Gratis sagsbehandling.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Plysdyr.dk har hovedkontor.

Klage indgives her https://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]

§7 Persondata

For at kunne handle på Plysdyr.dk skal du som minimum oplyse: Navn, Adresse, E-mailadresse, Telefon/mobilnummer.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Plysdyr.dk er Nordiske Webshops ApS.

Oplysninger sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Nordiske Webshops ApS via e-mail [email protected]

§8 Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Returvaren sendes til:

Nordiske Webshops ApS

Sct. Jørgens Park 151, ST. TH.

4700 Næstved

Danmark

0045 7741 1111

[email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende:

Ordrenummer: 

Navn:
Adresse:
Telefon:

E-mail:
Dato:

Underskrift:

Har du fået pakken som gave?
Hvem har du fået den af? Obs! Beløbet tilbageføres til det anvendte kort ved betaling.

Navn:
E-mail:

Antal:
Varenummer:
Produktnavn:

§9 Lovvalg og værneting

Køb af varer på Plysdyr.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Version 2.0 Sidst opdateret 8. december 2022